کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معرفی کتاب «دشتی و روزنامه شفق سرخ»

آخوندی که شیفته رضاخان شد

16 مرداد 1393 ساعت 22:46

دشتی یکی از افرادی است که در ماجرای کشف حجاب در دوره پهلوی اول در رد این فریضه الهی و طرفداری از رضا شاه در روزنامه اش قلم زده است.


کتاب «دشتی و روزنامه شفق سرخ»  از رهگذر زندگی نامه دشتی بخش‌های دیگری از این برهه تاریخی را از زاویه زندگی فردی که با لباس یک روحانی فعالیتهای اجتماعی و  سیاسی‌اش را آغاز کرد اما بعدتر در کسوت یک روزنامه­نگار و سیاستمدار طرفدار پهلوی درآمد به تصویر بکشد.

 

دشتی یکی از افرادی است که در ماجرای کشف حجاب در دوره پهلوی اول در رد این فریضه الهی و طرفداری از رضا شاه در روزنامه اش قلم زده است.

 

با برآمدن رضا خان، در عرصه نظامی و سیاسی ایران،‌ زندگانی سیاسی و اجتماعی دشتی، دستخوش تحول و دگرگونی و انحراف می شود و به کژراهه می‌رود.

 

فهرست مطالب این کتاب عبارت است از: «دشتی که بود؟ ‌مروری بر زندگی و شرح حال وی»؛ ‌«ورود به جهان سیاست و روزنامه نگاری»؛ ‌«متن قرارداد1919 و اسناد و مدارک و مکاتبات مربوط به آن»؛ «کودتای سوم اسفند 1299 و تاسیس روزنامه شفق سرخ»؛ «نویسندگان شفق سرخ»؛ «خروج رضا شاه از ایران و نطق دشتی»؛ ‌»تضاد سیاسی احمد قوام (قوام السطنه ) با دشتی»؛ «نقش دشتی در غوغای جمهوری رضاخانی»؛ «دشتی و حزب عدالت»؛ «دشتی و واقعه کشف حجاب» و  «دشتی از نگاه دیگران».


کد مطلب: 20838

آدرس مطلب :
https://www.cafetarikh.com/news/20838/آخوندی-شیفته-رضاخان

کافه تاریخ
  https://www.cafetarikh.com