کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ابلاغ به ادرات دولتی مبنی بر عدم رعایت حجاب در مراسمات رسمی

25 تير 1394 ساعت 23:44

ز طریق وزارت کشور به استانداری و فرمانداری‌ها ابلاغ گردد به رؤسا و کادر ادارات مربوطه ابلاغ نمایند، همسران خود را از ظاهر شدن با چادر در اجتماعات منع نمایند.


پهلوی

از: ۹/ه‍                                                                         تاریخ: ۱۳۴۷/۱۲/۲۶
به: ۳۲۱                                                                        شماره: ۹/۱۷۵۲۴ه‍
موضوع: انجمن دینی عصمتیه تربت حیدریه
پیرو: ۹/۱۷۲۳۵ﻫ ۴۷/۱۲/۱۲
برابر اعلام فرمانداری تربت حیدریه پس از تبلیغاتی که وسیله بانو حلیمه همسر سرکار سرهنگ عابدینی در شهرستان تربت حیدریه شده است. بیشتر بانوان و دوشیزگان مقیم شهرستان مذکور به حجاب پناه برده حتی آموزگاران زن و دانش‌آموزان با چادر در سر کلاس حاضر می‌شوند و این موضوع باعث گردیده است که اغلب اهالی از بیم این طبقه از استماع موسیقی محروم بوده و روز به روز بر طرفداران آنان افزوده می‌شود.
صدای بلندگوی گروه‌های مذهبی سلب آسایش اهالی را نموده و رئیس شهربانی وقت نیز که فردی است مذهبی برای آنان تسهیلات لازم را فراهم می‌نماید و همسرش با چادر در اجتماع حاضر می‌شود و این موضوع باعث نضج طبقات مذهبی شده و مردم را به سوی بدویت سوق می‌دهد.
ملاحظات:
به شهربانی خراسان در این زمینه و تشکیل مجالس و گروههای مذهبی (برابر مقررات) دستوراتی داده شد.
نظریه رئیس ساواک
چون تبلیغ علیه بی‌حجابی بانوان وسیله انجمن‌ها و گروههای مذهبی باعث گردیده است که اغلب بانوان و دوشیزگان در استان خراسان تشویق به استفاده از حجاب گردند و حتی اکثر آموزگاران و دانش‌آموزان دبستان‌ها و دبیرستان‌ها با چادر در سر کلاس درس حاضر شوند لذا خواهشمند است مقرر فرمایند:
1ـ به شهربانی دستور داده شود که از تشکیل و تأسیس این قبیل مجالس جلوگیری نمایند.
2ـ به وزارت آموزش و پرورش دستور داده شود که به ادارات تابعه دستور دهند از ورود آموزگاران و دبیران و دانش آموزانی که با چادر در سر کلاس درس حاضر می‌شوند جلوگیری نمایند.
3ـ از طریق وزارت کشور به استانداری و فرمانداری‌ها ابلاغ گردد به رؤسا و کادر ادارات مربوطه ابلاغ نمایند، همسران خود را از ظاهر شدن با چادر در اجتماعات منع نمایند.


کد مطلب: 31071

آدرس مطلب :
https://www.cafetarikh.com/news/31071/ابلاغ-ادرات-دولتی-مبنی-عدم-رعایت-حجاب-مراسمات-رسمی

کافه تاریخ
  https://www.cafetarikh.com