۰
plusresetminus
بازخوانی تاریخ ایران و چگونگی فعالیت و عملکرد بهائیان نظامی در طول مدتی که این فرقه تشکیل شده و حضور علنی آن‌ها در ایران اثبات کننده‌ این واقعیت است که آن‌ها هیچ گونه تعلق خاطری به کشور ایران نداشته‌اند.
رفتار بهائیان نظامی در دوران جنگ تحمیلی

بهائیان همواره مدعی هستند که به کشور ایران متعهد هستند؛ اما بسیاری از مستندات خلاف این موضوع را ثابت کرده است. بهائیان به دلیل مزایای اختصاصی که شاه به آن‌ها واگذار بود به حکومت او متعهد بودند؛ در حالی که در دوره دفاع مقدس عملا در برابر کشور و مردم ایستادند:
«بازخوانی تاریخ ایران و چگونگی فعالیت و عملکرد بهائیان نظامی در طول مدتی که این فرقه تشکیل شده و حضور علنی آن‌ها در ایران اثبات کننده‌‌‌ این واقعیت است که آن‌ها هیچ گونه تعلق خاطری به کشور ایران نداشته‌اند و همان گونه که در بسیاری از موضوعات دیگر ملاحظه و استنباط می‌شود تناقضی بسیار شدید و کاملاً آشکار، بین رفتار و عمل بهائیان در خصوص مباحث مورد ادعای آن‌ها دیده می‌شود. اگر فرد یا افرادی پیرو و سالک یک فرقه یا مسلک اعتقادی باشد و آن تشکیلات نیز دارای تفکر و باورهای جهان وطنی بوده و این عقاید را به عنوان اصلی‌ترین محورهای اعتقادی خودشان مورد تبلیغ و آموزش مستمر قرار داده باشند، به هیچ وجه دور از انتظار نخواهد بود که تمامی اعضای این فرقه نیز تعلق خاطری نسبت به سرزمین‌های خاص و حتی مادری خودشان نداشته باشند واقعیتی غیر قابل انکار که مورد پذیرش تمامی نخبگان و اندیشمندان جوامع مختلف هم قرار گرفته است. این شرایط، دقیقاً همان وضعیتی است که بهائیان دارند.»



منبع: شاداب عسگری، بهائیان نظامی در حکومت پهلوی دوم، تهران، موسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1396، ص 311
https://www.cafetarikh.com/news/49703/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما