کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علاقه ی آمریکاییها به آداب و رسوم ایل قشقایی

18 مرداد 1403 ساعت 11:11

ایل قشقائی یکی از دو ایل بزرگ و کهن ایران زمین است (ایل بزرگ دیگر بختیاری است.)اکثریا ایل قـشـقایی در استان فارس ساکن هستـند. بسیاری از آنها هنوز به صورت سیار در فصول مخـتـلف سال از یـیلاق به قـشلاق کوچ می کنند. قـشقایی‌ها ترک تبار هستـند.


در تصویر فوق نمايشگاهی از انواع لباس و آداب و رسوم ايل قشقايي توسط دانش آموزان مدرسه آمريكائيها با همكاري مركز مردم شناسي ايران مشاهده می شود. ایل قشقائی یکی از دو ایل بزرگ و کهن ایران زمین است (ایل بزرگ دیگر بختیاری است.)اکثریا ایل قـشـقایی در استان فارس ساکن هستـند. بسیاری از آنها هنوز بصورت سیار در فصول مخـتـلف سال از یـیلاق به قـشلاق کوچ می کنند. قـشقایی‌ها ترک تبار هستـند.

مدرسه آمریکایی تهران (TAS) یک مدرسه بین‌المللی آمریکایی واقع در تهران بود. این مدرسه در سال ۱۹۵۴ تأسیس شد و آخرین دورهٔ آن در سال ۱۹۷۸ برگزار شد. این مدرسه که وابسته به سفارت سابق ایالات متحده آمریکا در تهران بود، مهدکودک تا کلاس دوازدهم را به طور مختلط ارائه می‌داد و زبان آموزش در آن انگلیسی بود. مدرسه آمریکایی در دهکده لویزان جنب پادگان گارد شاهنشاهی (منازل سازمانی ارتش شهید فلاحی فعلی) قرار داشت و هم اکنون به دانشگاه شهید رجایی وابسته به آموزش و پرورش تبدیل شده است.
کتابخانه این مدرسه نخستین کتابخانه مدرن مدرسه‌ای در ایران بود.
مدرسه آمریکایی‌ها در تهران
مدرسه آمریکایی‌ها در تهران


کد مطلب: 49749

آدرس مطلب :
https://www.cafetarikh.com/news/49749/علاقه-ی-آمریکاییها-آداب-رسوم-ایل-قشقایی

کافه تاریخ
  https://www.cafetarikh.com