۰
plusresetminus
«رجب» ماه توبه از تمام شرک‌ها

فرعونی که آدم نیست؛ بتی که سنگ نیست

یادت باشد که همه فرعون‌ها و بت‌های امروز از جنس انسان و سنگ نیستند، حتی گاهی محاسبات ما نیز بتی است که باید با توجه به وعده الهی درهم شکسته شود.
فرعونی که آدم نیست؛ بتی که سنگ نیست

به گزارش سایت جوان و تاریخ، وبلاگ جنبش مرصوص نوشت: وقتی به ادعیه ماه رجب دقت می‌کردم دیدم رابطه عجیبی بین مباحث اعتقادی، اخلاقی و سیاسی وجود دارد؛ واقعاً چرا اینقدر در ادعیه برای ما از توحید ربوبیت در عالم گفته‌اند؟

یکی از نکاتی واضحی که برداشت کردم این بود، کسانی که در مسائل اعتقادی «آن هم ربوبیت مطلق حضرت حق» لنگ بزنند در مسائل سیاسی برای حکومت دینی بسیار پر هزینه خواهند بود.

اگر دقت کنیم می‌بینیم کسانی را که هنوز ربوبیت مطلق حضرت حق در تمام هستی را در عمل و رفتار باور ندارند (البته شاید ذهنی پذیرفته باشند) و در مرحله عمل هنوز برای فرعون‌های زمان حساب ویژه باز و گمان می‌کنند که اینکه فرعون گفت: «أنا ربکم الاعلی» واقعاً همین است.

به دلیل همین شرک اعتقادی در حیطه رفتار است که فرعون‌ها را کدخدا می‌نامند و می‌روند که دم آن را ببینند! و چه زیبا در ادعیه این شرک‌ها را می‌زدایند؛ این بخشی از دعایی است که حضرت صادق علیه السلام در هر روز ماه رجب آن را قرائت می‌نمودند: «خاب‏ الوافدون على‏ غیرِک و خسر المتعرضون الا لک و ضاع الملمون الا بک؛ و أجدب المنتجعون إلا من انتجع فضلک؛ آنانکه بسوى غیر تو آمدند نومید گشتند، و آنانکه جز تو را درخواست نمودند زیان کردند، و آنانکه به درگاه جز تو فرود آمدند تباه شدند، و نعمت خواهان جز کسیکه از فضل و احسان تو نعمت خواست دچار خشکسالى  بدبختى و گرفتارى  گردیدند.»

می‌بینی برای یاری حکومت دینی باید از ریشه‌ها شروع کرد و الا با صرف سایت‌های خبری خواندن و حضور در همایش‌های سیاسی نمی‌توان به بصیرت حکومت دینی دست یافت؛ حال ادعیه ماه رجب را با تدبر و حضور قلب بیشتر بخوانیم تا از همه شرک‌هایی که نسبت به فرعون‌های جهان داریم آزاد شویم.

یادت باشد که همه فرعون‌ها و بت‌های امروز از جنس انسان و سنگ نیستند، حتی گاهی محاسبات ما نیز بتی است که باید با توجه به وعده الهی درهم شکسته شود.

باور کنیم که شرک‌های ما در فهم و تصمیم‌گیری‌های ما اثر فراوان دارد، پس در نهر رجب از همه شرک‌ها توبه کنیم شاید سری باشد که گفتن ذکر لا اله الا الله در ماه رجب و همچنین خواندن 10 هزار مرتبه سوره توحید، مورد توصیه ائمه معصومین علیهم السلام بوده است.



https://www.cafetarikh.com/news/34974/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما