۰
plusresetminus
در ایالات متحده‌ آمریکا، که دیگران دائماً متهم به نقض حقوق‌بشر می‌‌شوند، زنان، روزبه‌روز بیشتر در معرض خشونت‌ها قرار دارند، آن هم نه در خیابان‌ها بلکه در مجموعه‌های مربوط به وزارت دفاع آمریکا.
اینجا «زن» در ارتش هم امنیت ندارد

به گزارش سایت جوان و تاریخ، وبلاگ حکومت اسلامی نوشت: از میان تمام مصادیق «حقوق‌بشر»، شاید بتوان «حقوق زن» را مهم‌ترین یا یکی از مهم‌ترین مصادیق آن دانست؛ دلیل این مطلب هم به ساختار روحی و جسمی زن برمی‌گردد که سرشار از لطافت و مشحون از ظرافت است.

حق‌مطلب در این‌خصوص را دین مبین اسلام ادا کرده و در تعبیری دقیق، زن را «گل» معرفی کرده است؛ امیرالمومنین(علیه‌السلام): «إن الْمرأة ریحانة».

با این توصیف‌ها اگر کشور و دولتی، خود را بهترین الگو در رعایت «حقوق‌بشر» معرفی‌کند و در مقام مدعی و به‌طور دائمی، کشورهای دیگر را به نقض آن متهم‌ کند؛ در این‌صورت باید شاهد هیچ‌گونه مواردی از نقض حقوق‌بشر در آن کشور صاحب‌ ادعا، نباشیم یا لااقل این موارد، بسیار کم و در حال کاهش و محوشدن باشند؛ یا دست‌کم، در مراکزی که به‌عنوان مراکز رسمی، شناخته می‌شوند و زیرنظر مستقیم دولت، فعالیت می‌کنند چنین مواردی، مشاهده نشود.

اما چگونه است که در ایالات متحده‌ آمریکا، که تمام خصوصیات بیان‌شده را داراست یعنی هم خود را بهترین می‌داند و هم دیگران را دائماً متهم به نقض حقوق‌بشر می‌کند زنان، روزبه‌روز بیشتر در معرض خشونت‌ها، صدمات و نقض ابتدایی‌ترین حقوق خود قرار دارند. آنهم نه در خیابان‌ها و نه در میان قشر کارتن‌خواب یا هرزه‌ جامعه؛ بلکه چنین مواردی در مجموعه‌های مربوط به وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) رخ می‌دهد.

وزارت دفاع آمریکا در نهمین گزارش سالانه‌ خود در ماه مه سال 2013 در مورد روند افزایش «خشونت جنسی» در بین نیروهای نظامی این کشور هشدار داده است.

اینجاست که رمز این کلام رهبر معظم انقلاب را بهتر و بیشتر متوجه می‌شویم که: «هر کس دیگری درباره‌ی حقوق بشر حرف بزند، آمریکایی‌ها حق ندارند درباره‌ی حقوق بشر حرف‌بزنند؛ (چون‌) دولت آمریکا بزرگ‌ترین نقض‌کننده‌ حقوق بشر در دنیا است؛ نه (فقط) دیروز، (بلکه) همین امروز، همین حالا.»



https://www.cafetarikh.com/news/34975/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما