۰
plusresetminus
در زمان های گذشته، نیازهای دفاعی و جنگی، حکم می کرد که ساختار های دفاعی را در منطقه ای که بیابانی و خشک است و کوه های چندانی هم ندارد، قرار دهند تا در صورت یورش مهاجمان، شهر دارای ساختار دفاعی مطمئن و غیر قابل نفوذ باشد.
نوش آباد؛ شهری عجیب و دیدنی در دل زمین(+تصاویر)
کافه تاریخ- کافه هنر

 

در زمان های گذشته  ، نیازهای دفاعی و جنگی، حکم می کرد که ساختار های دفاعی را در منطقه ای که بیابانی و خشک است و کوه های چندانی هم ندارد، قرار دهند تا در صورت یورش مهاجمان، شهر دارای ساختار دفاعی مطمئن و غیر قابل نفوذ باشد. بنابراین باید اظهار داشت که نوش آباد کاشان، نمونه ای بی نظیر از پدافند غیر عامل است. استتار در برابر دشمنان خارجی، مهم ترین هدف سازندگان این شهر عجیب و دیدنی است.

شهر زیر زمینی نوش آباد را اویی می گویند. در گویش کاشی ها، اویی همان آهای است. به واسطه ساختار تو در تو و تاریک بودن شهر زیر زمینی، در قدیم افراد برای پیدا کردن یکدیگر، با صدای بلند با کلمه اوی همدیگر را صدا می کنند. هم چنین وقتی مقنی ها مشغول ساخت شهر بودند، وقتی دلو آن ها پر از خاک می شد، فردی که بالای چاه بود را صدا می کردند تا دلو را بالا بکشد و خاک را خالی کند. برای همین می گفتند: اویی! یعنی آهای!











https://www.cafetarikh.com/news/36022/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما