۱
plusresetminus
"ویلیام تالبرت"، رئیس‌جمهور وقت، در پی شورش‌های مرتبط با افزایش قیمت غذا توسط «گروهبان» ساموئل دو سرنگون شد.ویلیام تالبرت و ۱۳ دستیارش در ملاعام اعدام شدند. «شورای رستگاری مردم» به رهبری ساموئل دو، قانون اساسی لیبریا را تعلیق کرد و قدرت را درپی کودتای نظامی به دست گرفت.
جوخه مرگ


لحظه اعدام رییس جمهور و 13 وزیر کابینه دولت "لیبریا "در ملاعام؛ پس از کودتای گروهبان "ساموئل دو" در این کشور . لیبریا؛ 1980
"ویلیام تالبرت"، رئیس‌جمهور وقت، در پی شورش‌های مرتبط با افزایش قیمت غذا توسط «گروهبان» ساموئل دو سرنگون شد.ویلیام تالبرت و ۱۳ دستیارش در ملاعام اعدام شدند. «شورای رستگاری مردم» به رهبری ساموئل دو، قانون اساسی لیبریا را تعلیق کرد و قدرت را درپی کودتای نظامی به دست گرفت.در 12 آوریل 1980 گروهبان" ساموئل دو" از نارضایتی مردم از حکومت "تولبرت " بهره گرفت و با یک کودتای خونین نظامی تولبرت و اطرافیان او را کشته و خود با درجه ژنرالی به ریاست جمهوری لیبریا رسید. ساموئل دو در آغاز حکومتش حزب دموکراتیک ملی لیبریا را تشکیل داد. اما یک دیکتاتوری نظامی را پیاده کرد. او در 13 ژوئن 1981 شمار زیادی از نظامیان کشور را به اتهام کودتا علیه خودش تیرباران کرد و سپس شماری از اعضای اتحادیه ‌ های کارگری را دستگیر کرد هم‌چنین، برای استحکام موقعیت خود در سپتامبر 1982 در زمان ریاست جمهوری ریگان به آمریکا رفت و در قضیه‌ی صحرای غربی از ملک حسن دوم پشتیبانی کرد و سپس از جمهوری خلق چین دید ن کرد . وی از سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۰ میلادی، رئیس‌جمهور لیبریا بود تا آن‌که پس از دستگیری توسط گروهی از شورشیان به رهبری "چارلز تیلور"، شکنجه، قطع عضو و در نهایت به قتل رسید.کشور لیبریا در سال ۱۸۴۷ توسط بردگان آزادشده‌ای که از آمریکا به قاره آفریقا بازگشته بودند بنیاد شد.

https://www.cafetarikh.com/news/19390/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما