۰
plusresetminus
معرفی کتاب «مرزبانان بیدار»

روایت پایمردی و ایثار

در این کتاب به شخصیت‌هایی چون امام قلی‌خان، نادر شاه افشار، عباس میرزا، ملا علی کنی، ستارخان، رئیسعلی دلواری، میرزا کوچک‌خان جنگلی، سید حسن مدرس، امام خمینی (ره)، مصدق، آیت‌الله کاشانی و ... پرداخته شده است....
روایت پایمردی و ایثار
همه می‌دانیم تاریخ معاصر ایران، حدودا از دوره قاجاریان دوره پرافتخاری نیست. در این دوران ایران در جنگ با قدرت‌های بزرگ شکست خورد، قسمت‌هایی از خاکش جدا شد و شاهان و حاکمان بی‌لیاقت ایران را کشوری ضعیف و کاملا وابسته به بیگانگان کردند. اما آنچه کمتر گفته شده آن است که همزمان با همین دولت‌های ضعیف و ظالم مردانی بزرگ ظهور کردند که مستقل از دولت‌ از مرزهای کشور دفاع می‌کردند.

 

این افراد در زمینه‌های مختلف با بیگانگان می‌جنگیدند، برخی در جبهه‌های نبرد از مرزها دفاع می‌کردند و برخی در داخل مقابل وابستگی فرهنگی و اقتصادی به بیگانگان می‌ایستادند. هر یک از این مردان تنها و دست خالی در گوشه‌ای از کشور با بیگانه مبارزه می‌کردند و مانند ستاره‌هایی در شب تاریک حکمرانی سلسله‌های فاسد نور می‌افشاندند. در این کتاب به شخصیت‌هایی چون امام قلی‌خان، نادر شاه افشار، عباس میرزا، ملا علی کنی، ستارخان، رئیسعلی دلواری، میرزا کوچک‌خان جنگلی، سید حسن مدرس، امام خمینی (ره)، مصدق، آیت‌الله کاشانی و ... پرداخته شده و در انتهای آن عبارت «و این داستان ادامه دارد ...» درج شده و این داستان را به مجلدات بعدی موکول کرده است.

 

از آنجا که متون تاریخی معمولا غیرجذاب و خشک هستند و مخاطب عام به خصوص گروه سنی نوجوان کمتر با آن ارتباط برقرار می‌کنند، این کتاب در کنار متن روان با استفاده از تصاویر جذاب موجب شده تا مخاطب نوجوان با متن تاریخی آن ارتباط برقرار کند و سفری به تاریخ معاصر داشته باشد.

 

 

 

https://www.cafetarikh.com/news/20225/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما