۰
plusresetminus
برشهایی از کتاب «بررسی فجایع سینما رکس آبادان و مسجد جامع کرمان»

خروج ممنوع

رژیم هنگامی که خودش را ناتوان در مقابل سیل خروشان مردم دید، این بار در اقدامی وحشیانه و نابخردانه، احساسات مردم را نشانه گرفت. در حالیکه نمی دانست با این کار تیشه به ریشه خود می زند. حمله به مسجد جامع کرمان، آتش زدن مسجد و شهادت عده ای بی گناه..
خروج ممنوع
در صفحه34 کتاب می خوانیم:

شاه در مقابل، طی تلگرامی به امام خمینی(ره) این تغییرات را چندان مهم ندانست. از طرفی امام خمینی(ره) در اقدامی شجاعانه و طی تلگرامی به دفتر نخست وزیری، بدون اینکه علم را نخست وزیر خطاب کند، تصویب لایحه مذکور را مخالف« شرع مقدس» و « مبانی صریح قانون اساسی» دانسته و تأکید کردند که هیچ یک از علما، چه در داخل و چه در خارج از ایران در مسائلی که مخالف شرع است، سکوت اختیار نمی کند.

 

در صفحه 124آمده است:

رژیم هنگامی که خودش را ناتوان در مقابل سیل خروشان مردم دید، این بار در اقدامی وحشیانه و نابخردانه، احساسات مردم را نشانه گرفت. در حالیکه نمی دانست با این کار تیشه به ریشه خود می زند. حمله به مسجد جامع کرمان، آتش زدن مسجد و شهادت عده ای بی گناه، با بروز این حادثه مشخص شد که شاه از اقدامات گذشته خود پشیمان نیست و حتی احساسات مردم هم برایش مهم نیست.

 

در صفحه 229 می خوانیم:

هئیت اعزامی برای بررسی فاجعه مسجد جامع کرمان، در اولین اقدام فوری، با تعیین وقت قبلی از آیت الله علی اصغر صالحی روحانی که مورد احترام اهالی کرمان بود و در جریان حمله به مسجد کرمان مصدوم شده و در منزل بستری بودند، دیدار و گفتگو کردند. آیت الله صالحی و اطرافیانشان که به شدت از واقعه آتش سوزی مسجد جامع کرمان ناراحت بودند، خواستار تعقیب جدی مسببان واقعه شدند.

 

 

https://www.cafetarikh.com/news/20404/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما