۰
plusresetminus
برادران رشیدیان که از طرفى با فرود، سناتور انتصابى، نزدیک مى‏باشند، با احمد آرامش که فعلاً در پشت پرده، داراى فعالیت‌هاى مهمى است، روابطى بر قرار کرده‏اند تا رهبر جناح چپ سیاست انگلیس در ایران را با خود هم‏آهنگ ساخته و از طرفى طرفداران سیاست انگلستان را، که از دستگاه ناراضى مى‏باشند...
هماهنگى جناح انگلیسى مجلس !


 

شماره : ۳۰۰ـ ۵۵۷/ ن                                                تاریخ : ۱۳۴۲/۸/۲۹
موضوع : فعالیت علاء و مخالفین دولت

     یکى از وکلاى دادگسترى که دوست نزدیک اسدالله‏ رشیدیان است، اظهار مى‏داشت، از یک ماه قبل و پس از انتصاب علاء وزیر سابق دربار شاهنشاهى به سمت سناتور انتصابى، روابط دوستانه‏اى بین مشارالیه و رشیدیان و [فتح‌الله] فرود و احمد آرامش ایجاد شده و بیش از گذشته به یکدیگر نزدیک شده‏اند. گوینده افزوده: برادران رشیدیان که از طرفى با فرود، سناتور انتصابى، نزدیک مى‏باشند، با احمد آرامش که فعلاً در پشت پرده، داراى فعالیت‌هاى مهمى است، روابطى بر قرار کرده‏اند تا رهبر جناح چپ سیاست انگلیس در ایران را با خود هم‏آهنگ ساخته و از طرفى طرفداران سیاست انگلستان را، که از دستگاه ناراضى مى‏باشند، به دور هم جمع کنند و اسدالله‏ رشیدیان این وظیفه را به عهده گرفته و از طرفى اسدالله رشیدیان براى جلب توجه کارگردانان مجلس شورای ملى و نمایندگان طرفدار خود فعالیت دارد و دکتر یگانه عضو فراکسیون مستقل و دکتر عاملى معاون ریاست مجلس، از ایادى اسدالله‏ رشیدیان در مجلس شورای ملى مى‏باشند و ملاقات‌های خصوصى دارند.
بخش 322 ـ 321
آقاى رشیدى هم در جریان باشند. آقاى کیمیائى یک نسخه براى اطلاع بخش 321
به عرض برسد موضوع اطلاعیه فوق‏الذکر از نظر اینجانب به هیچ‏وجه صحت ندارد. رشیدى 10/9 در پرونده دکتر عاملى نماینده مجلس شوراى ‏ملى کلاسه بایگانى شود.

 

https://www.cafetarikh.com/news/29994/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما