۰
plusresetminus
آدولف هیتلر در سال 1900 در دوره مدرسه ابتدایی.
آدولف هیتلر در  20 آوریل  1889 متولد شد. وی بعدها رهبر کاریزماتیک حزب ملی سوسیالیست کارگران آلمان (حزب نازی) شد. او بین سال‌های 1933 تا 1945 صدر اعظم آلمان و از 1934 به بعد، هم‌زمان در مقام پیشوای رایش آلمان بزرگ نیز حکومت کرد.

هیتلر یکی از منفورترین چهره‌های تاریخ معاصر است. این مساله البته یکی از بدیهی‌ترین حرف‌هایی است که می‌شود زد. در این میان غبار رویی از چهره این شخصیت تاریخی ـ و البته در غالب نقاط دنیا منفور ــ همواره مورد توجه تاریخ نگاران بوده است. بتازگی تحقیقات تازه درباره زندگی هیتلر نشان می‌دهد که او براستی یک دانش آموز خوب و یک کتابخوان تمام عیار بوده است. اشتیاق آدولف هیتلر، رهبر سابق آلمان به کتاب خواندن مثال زدنی بوده است، چنان‌که می‌گویند‌ عطش وی به مطالعه به حدی بود که طی جنگ جهانی اول ترجیح می‌داد با چند مارک حقوق خود به عنوان یک سرباز به جای خرید سیگار و یا پرداختن به دیگر تفریحات ، کتاب بخرد.

هیتلر، در 29 آوریل 1945 در روزهای پایانی نبرد برلین در طی جنگ جهانی دوم با «اوا براون» که برای سال‌های طولانی معشوقه او بود ازدواج کرد. در 30 آوریل یعنی یک روز پس از ازدواجش، به همراه همسرش خودکشی کرد.

 

https://www.cafetarikh.com/news/30279/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما