۰
plusresetminus
آخرین دفاعیات آیشمن در دادگاه رژیم صهیونیستی

بگذار تا یک یهودی دیگر از این جهان کم شود

محاکمه آیشمن پس از شکنجه وی، در 12 دسامبر 1961 در تل‌آویو آغاز شد. دفاعیات او در دادگاه قبول نشد و در ساعت 11:55 صبح 31 می ۱۹۶۲ در زندان "رام الله" اراضی اشغالی به دار آویخته شد...
بگذار تا یک یهودی دیگر از این جهان کم شود


آیشمن در ماه مه 1945 در آلمان به عنوان یک خلبان آلمانی دستگیر شد. اما چون متفقین اهمیتی به سربازان آلمانی نمی‌دادند، او را رها کردند و او با نام "نیکولاس کلمنت" به آرژانتین رفت. در سال 1975، پدر یکی از همکلاسیان دختر آیشمن تعریف‌هایی از ضد یهودی بودن پدر همکلاسی دخترش شنید و حدس زد او باید با نازی‌ها مرتبط باشد. لذا، بلافاصله پلیس را در جریان گذاشت و آنان عکس‌هایی از نیکولاس کلمنت تهیه و در اروپا به بازماندگان نشان دادند. ولی کسی نتوانست او را شناسایی کند. سرانجام با ورود مامورین موساد به قضیه، یک دسته گل مربوط به 21 مارس 1960 باعث لو رفتن او شد؛ چرا که ماموران موساد می‌دانستند که تاریخ ازدواج آیشمن 21 مارس است. او، بلافاصله از گروه خونی‌اش که به رسم افسران ارشد SS در زیر بغلش خالکوبی شده بود، شناسایی شد و 24 ساعت بعد در تل آویو در زندان بود .

محاکمه آیشمن پس از شکنجه وی، در 12 دسامبر 1961 در تل‌آویو آغاز شد. دفاعیات او در دادگاه قبول نشد و در ساعت 11:55 صبح 31 می ۱۹۶۲ در زندان "رام الله" اراضی اشغالی به دار آویخته شد. در لحظه‌های آخر عمر آیشمن وقتی از او خواستند تا اگر پیامی دارد ابراز کند، گفت: "یک خواسته دارم و آن اینست که اول نزد یک عالم یهودی به دین یهود در آیم، سپس اعدامم کنید. گفتند چه فرقی می‌کند و چه اثری برای تو دارد؟  گفت بگذار تا یک یهودی دیگر از این جهان کم شود".

https://www.cafetarikh.com/news/30689/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما