۰
plusresetminus
تازه ترین شماره فصلنامه تخصصی تاریخ معاصر ایران منتشر شد
عکس سلفی شاه عکاسباشی
به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، شماره 65 و 66 فصلنامه تخصصی تاریخ معاصر یاران به همت مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر منتشر شد. در این فصلنامه آلبومی از عکسهای سلفی ناصر الدین شاه به همراه عکسهایی از زنان حرم، ‌بچه ها و درباریان منتشر شده است... ناصرالدین شاه پنج سال قبل از ترورش در نامه ای به پیشخدمت خاصه اش دستور داد تا از همه ریش سفیدان و بزرگان قاجاریه تصاویری گرفته و در آلبومی در عکاسخانه دربار نگهداری شود. دستوری که صد سال بعد به صورت علمی و دقیق در مراکز اسنادی ایران اجرا می‌شود. از همه جالب تر اینکه شاه خود یکی از حرفه ای ترین اشخاصی بود که در این حوزه مهارت داشت.

 

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، شماره 65 و 66 فصلنامه تخصصی تاریخ معاصر یاران به همت مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر منتشر شد. در این فصلنامه آلبومی از عکسهای سلفی ناصر الدین شاه به همراه عکسهایی از زنان حرم، ‌بچه ها و درباریان منتشر شده است. جالب اینجاست که بخشی از این تصاویر به وسیله شخص سلطان صاحبقران ثبت شده است و ناصرالدین شاه در کنار هنرهایی همچون خطاطی، شعر و نقاشی در این حوزه نیز توانایی زیادی داشته است.

 

در این فصلنامه همچنین داستان کوتاه تذکره الالقاب به قلم ناصرالدین شده منتشر شده داستانی که می توان آن را اثری در قالب جدید دانست. «‌وسمه بر ابروی کور» ‌درباره سانسور اندیشه در زمامداری محمدرضا پهلوی،‌« صداهایی که شنیده نشد» ‌گوشه ای از خاطرات منوچهر ریاحی، محمدعلی شاه از باغ شاه تا زرگنده، و عملکرد ایرانیان در بازسازی عتبات از تشکیل صفویه تا انقراض قاجار از جمله مطالب دیگری است که در این فصلنامه می‌توانید مطالعه کنید. این فصلنامه در 397 صفحه و به قیمت 18 هزار تومان از سوی مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران منتشر شده است. علاقه مندان می توانند برای خرید اینترنتی فصلنامه تاریخ معاصر ایران به آدرس  http://www.iichstore.ir/ مراجعه کنند.

https://www.cafetarikh.com/news/32347/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما