۰
plusresetminus
شش ماه پس از سفر دالس به ایران در اوایل ژوئن ۱۹٥۸(خرداد۱۳۳۷) شاه برای بار سوم عازم سفر به امریکا گردید. محمدرضا شاه در این زمان ثریا را طلاق داده بود و در این سفر خواهر پرقدرت او اشرف وی را همراهی می نمود. خواهر و برادر در فضای اجتماعی و سیاسی واشنگتن دست به کار شدند.
۱۰ کیلو خاویاری که خورده شد !
شش ماه پس از  سفر دالس به ایران در اوایل ژوئن ۱۹٥۸(خرداد۱۳۳۷) شاه برای بار سوم عازم سفر به امریکا گردید. محمدرضا شاه در این زمان ثریا را طلاق داده بود و در این سفر خواهر پرقدرت او اشرف وی را همراهی می نمود. خواهر و برادر در فضای اجتماعی و سیاسی واشنگتن دست به کار شدند.

به توصیف روزنامه واشنگتن پست«در ضیافت شام شاه در هتل می فلاور ۱۰ کیلو خاویار در ظروف طلایی مصرف شد و ضیافت کوچکتری نیز برای دانشجویان ایرانی داده شد. الماس به کار رفته در زینت آلات خواهر شاه چشم همه را خیره کرد.» طی آن زمان به درخواست طرف ایرانی شاه با بیشتر از ٤۰نفر از بازرگانان و صاحبان مهم صنایع امریکا دیدار نمود. وی از آن ها خواست تا در ایران سرمایه گذاری های بزرگ انجام دهند. با این توجیه و ادعا که تنها صنعتی که در ایران دولتی است و دولتی خواهد ماند صنایع نفت و فولاد است.

شیر و عقاب ، جیمز بیل ، ترجمه دکتر فروزنده برلیان(جهانشاهی) نشر فاخته، تهران ، ۱۳۷۱

https://www.cafetarikh.com/news/26668/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما