۰
plusresetminus
موسی حقانی در همایش ملی به شهادت سکوت گفت: تبعات جنگ اول جهانی مربوط به سال‌های خود جنگ نشد و بعد از آن نیز ادامه داشت. بعد از فروپاشی امپراتوری عثمانی و اضمحلال رژیم تزاری، انگلستان به فکر ترسیم نقشه جدید در خاورمیانه افتاد و بحث تجزیه ایران در سرلوحه کار او قرار گرفت.
نقشه‌ای‌ که انگلیس برای ایران کشید؟
   همایش ملی «به شهادت سکوت؛ اشغال ایران و کشتار مردم در جنگ جهانی اول» امروز با حضور کارشناسان تاریخی در تالار فردوسی دانشگاه تهران به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران برگزار شد.

موسی حقانی دبیر علمی این همایش در ابتدا با خیرمقدم‌گویی مهمانان اظهار داشت: بررسی سیاست ملی انگلستان در منطقه خاورمیانه جزو محورهای این همایش است. سیاست ایران‌زدایی انگلستان در منطقه از زمان مشروطه شروع شد و در دوران جنگ جهانی اول اوج گرفت.

وی افزود: از دیگر محورهای این همایش، بررسی جریان‌ها نسبت به این مسئله و بحث آمار کشته‌شدگان دراین همایش است و از دکتر مجد که کتاب قحطی بزرگ را نوشته بودند دعوت به عمل شد که در این همایش حضور یابد اما متأسفانه به دلیل مشکلات نتوانست بیاید.

حقانی ادامه داد: تبعات جنگ جهانی اول مربوط به سال‌های خود جنگ نشد و بعد از آن نیز ادامه داشت. بعد از فروپاشی امپراتوری عثمانی و اضمحلال رژیم تزاری انگلستان به فکر ترسیم نقشه جدید در خاورمیانه افتاد و بحث تجزیه

https://www.cafetarikh.com/news/22718/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما