۰
plusresetminus
نفراتی که اعدام شدند همین تعدادی بودند که نامشان را گفتم و بقیه افسران فنی هستند که اسمشان در لیست بوده است. این مسئله خیلی مهم که در مورد کودتای نقاب یا نوژه برخی بیان می‌کنند...
می خواستند در هر صورت لبه تیغ دفاعی ایران کند شود/ می گویند شما فقط 20 درصد از کودتا را می دانید
  امیر سرتیپ دوم خلبان بازنشسته "سید اسماعیل موسوی"، سابقه مستشاری نظامی ایران در کشور آلمان را نیز دارد. بخش اول گفتگوی تفصیلی «فردا» با این خلبان شکاری نیروی هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس برای بررسی حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرباس در روزی های پیش منتشر شد.

اکنون به مناسبت فرارسیدن 18 تیرماه سالگرد خنثی شدن کودتای نقاب که در این سالها به کودتای نوژه معروف بوده، بخش دوم این گفتگو که مربوط به مربوط به کودتای نقاب و ماجراهای پادگان شهید نوژه است به شرح زیر از نظر شما می گذرد..



فردا: نظر شما در مورد هدف و چگونگی اجرای کودتای نقاب چیست؟

تحلیل من از کودتای نقاب این است که آمریکا از روز اخراج از ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در پی این بود که به نوعی مجددا به کشور بازگردد، حالا از طریق کودتا یا توطئه، بهانه هم که بسیار می‌توانست از طریق جاسوس خانه‌های خود در کشور بتراشد و در مجموع هدفش این بود که انقلاب را سرنگون کند. امریکا با ناکامی هدف خود در حمله به طبس خوب بایستی این کار را ادامه می‌داد تا به نتیجه برسد که شاهد کودتای نقاب هستیم. اگر کودتای نقاب به نتیجه می‌رسید هم به ضرر کشور و نیروهای مسلح بود و اگر هم خنثی می‌شد ما تعدادی از نیروهای خود را از دست می‌دادیم. شخصی بنام بیت اللهی در یکی از شبکه‌های خارجی در پی مصاحبه‌ای گفته بود که شما تنها 20 درصد از مسائل کودتای نقاب را میدانید در جریان و از واقعیات بی اطلاع هستید که البته کمی هم بلوف است.

فردا: چرا برای این کودتا نیروی هوایی را در نظر گرفته بودند؟

چنانچه واقعه‌ای بخواهد رخ دهد این نیروی هوایی بود است بعنوان نیرویی با واکنش سریع و امکانات تهاجمی پیشرفته وارد می‌شود، پس این یک نیروی بالفعل است که در دست جمهوری اسلامی قرار دارد؛ اما تنها نیروی هوایی نبود. دومین نیرویی که می‌تواند عکس‌العملی سریع مقابل دشمن نشان دهد یگان‌های کلاه سبز و تکاور نیروی زمینی خواهد بود، و همچنین لشکر 92 زرهی که در خوزستان قرار دارد و خوزستان جائیست که در مقابله ی مستقیم با عراق است که فرمانده لشکر، روسای ارکان این لشکر و آدم‌های کلیدی آن لشکر را بگیرند که دیگر چیزی از این لشکر نمی‌ماند.

 پس از آن می‌روند در تیپ نوهد یا نیروهای ویژه ی هوابرد که در آنجا باز مشاهده می کنیم یک سری را دستگیر می‌کنند و دنبال این هستند تا لبه تیغ دفاع جمهوری اسلامی ایران چه در نیروی هوایی چه زمینی خنثی شود. در پی این هدف کودتای نقاب را طراحی کردند 

فردا: پس چرا این کودتا بیشتر به نام نیروی هوایی مشهور شده است؟

 

خلبانی چون محمد ملک، ناصر زندی، مهدی عظیمی فرد، فرخ زاد جهانگیری، علی اصغر سلیمانی و نجات یحیی از جمله خلبانانی بودند که نامشان در لیست کودتای نقاب بوده و متاسفانه طوری این مسئله انعکاس داده شده که به ارتش و نیروی هوایی تهمت بزنند. می‌گویند هزاران نفر خلبان در کودتای نقاب شرکت داشتند و قلع و قمع شدند و حتی شخصی بیان کرده که هزاران نفر از خلبانان پس از کودتا از کشور فرار کردند و به عراق رفتند و همین‌ها بودند که ایران را بمباران کردند. هزار خلبان، یعنی نیروی هوای دوتا کشور! 

برای خنثی شدن این کودتا تعدادی خلبان از نیروی هوایی گرفته شدند که اگر کارنامه آنها را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که دچار اشتباه شدند ما قصد تطهیر آنها را نداریم حالا به هر دلیلی اسم آنها در لیستی که راس آن آدم‌های فاسد هستند، قرار گرفته ولی آدم‌هایی مثل کریم افروز، نجات یحیی و ناصر زندی و غیره را اصلا نمی‌توان تصور کرد که قصد براندازی نظام را داشته باشند و با ورود به این گروه تیر باران می‌شوند. شاید اگر سیستم ما در آن زمان یک مقدار فرصت می‌داد آنها نیز همانند ابوالفضل مهدی یار که در جنگ حضور پیدا کرد و شهید شد آنها نیز اشتباهات خود را جبران می‌کردند.  

سوال: برخی از کارشناسان تاریخی به نقش خائنانه مسعود کشمیری در این کودتا اشاره داشته‌اند، گویا کشمیری از ابتدای انقلاب با حکم نخست وزیری(بازرگان) در اداره دوم ضد اطلاعات ارتش و بعد نیروی هوایی حضور و به اسناد به کلی سری دسترسی داشته و پس از کودتا هم عضو ستاد ضد کودتا می‌شود و در محاکمه‌ها نقش داشته چنین کسی بعدا  شهیدان رجایی و با هنر را ترور می‌کند واز کشور می‌گریزد و هویتش افشا می‌شود آیا در این باره اطلاعاتی دارید؟

 

نفراتی که اعدام شدند همین تعدادی بودند که نامشان را گفتم و بقیه افسران فنی هستند که اسمشان در لیست بوده است. این مسئله خیلی مهم که در مورد کودتای نقاب یا نوژه برخی بیان می‌کنند، نیروی هوایی تمامی نیروهایش را اعدام کرده است و باید در مقابل حرف آنها گفته شود که خیر نیروی هوایی با قدرت سرجای خودش بود و تنها حدود ده نفر از یک یا دو پایگاه را دستگیر و به درست یا غلط اعدام کردند.

اصلا بدنه نیروی هوایی که مربوط به خلبان می‌شود در جای خود قرار داشت و همین خلبانان بودند که روز اول مهر که روز دوم جنگ بود عملیات 140 فروندی را انجام دادند. اگر هشت سال مقاومت کردیم، بخاطر همکاری بسیج، سپاه و ارتش و غیره بود لذا هرگز این‌طور نیست که ما بخواهیم تنها از یک ارگان نام ببریم. زمانیکه دشمن حمله می‌کند شما باید دفاع کنید و نمی‌توانید متقابلا حمله کنید و زمانیکه دشمن متوقف شد شما می‌توانید طرح حمله را بریزید.



فردا: به عنوان سوال آخر درباره جنگی که امروز در منطقه شدت دارد می خواهم بپرسم. در حال حاضر عربستان سعودی با ناوگان هوایی خود در منطقه بسیار جولان می‌دهد در حمله هوایی به یمن هم تمرکز خود را روی نیروی هوایی خود گذاشته است در حال حاضر قدرت هوایی کشوری مثل عربستان در مقایسه با ایران چطور است؟

با گذشت بیش از 20 سال از جنگ با وجود مشکلات فراوان نباید انتظار داشته باشیم که هواپیمای اول دنیا در اختیارمان باشد ولی واقعیت‌های امروز اینکه نیروی هوایی باید اول بجنگد و اگرزمانی خدای نکرده جنگی صورت گیرد از طریق هوایی خواهد بود واگر دفاعی هم بخواهد باشد باز از طریق هوا خواهد بود تا نیروهای دیگر بتوانند آماده شوند. بنده نمی‌گویم که عربستان جنگ را تمام خواهد کرد ولی برنده ترین سلاحش، سلاح هوایی است که البته کار خاصی نمی‌کند ملتی را بمباران می‌کند که نه پدافندی دارند نه دفاعی.

واقعیت اینست که سیستم عربستان مثل سیستم آمریکا است بدین معنا که اگر در جایی حس کند که حتی ده درصد امکان شکست دارد وارد نمی‌شود تا اینکه پدافند کشور مقابل را خنثی و سپس هواپیماهای خود را می‌فرستد که حتی یک هواپیمایش هم آسیب نبیند. عربستان هم دقیقا همین کار را انجام می‌دهد که این عمل اصلا نشانه قدرت نیست بلکه برعکس نشانه ضعف عربستان است که به جای بکارگیری یک دیپلماسی قوی برای حل مشکل راحت ترین راه یعنی بمباران کردن را انتخاب می‌کند.

بنده مطمئنم که عربستان از این توطئه و برنامه نفعی نخواهد برد، درست است که جنگ نیابتی را از طرف آمریکا انجام می‌دهد که سودش را هم آنها خواهند برد، آمریکایی‌ها نمی‌خواهند کشوری همانند یمن برقرار باشد تا جمهوری اسلامی ایران را الگو خود قرار دهد.

https://www.cafetarikh.com/news/22764/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما