۰
plusresetminus
جواد نظام دوست گفت: قرار است در خرداد ماه امسال تیمی از دانشگاه آکسفورد با همکاری وزارت علوم و انجمن غارنوردان و غارشناسان به ایران و منطقه خراسان رضوی بیاید که بتواند با برداشت نمونه هایی از استالاگتیت و استالاگمیت درون غارهای ایران آب و هوای 500 تا یک میلیون سال پیش را شناسایی کنند و ببینند که چه سالهایی ایران آب و هوای کم بارش و یا پر بارش داشته است
آموزش به غارنوردان ایرانی
انجمن غار و غارشناسی ایرانیان این هفته خبر ساز بود چرا که در این هفته تعدادی از کارشناسان امداد و نجات در غار از اتحادیه اروپا به ایران آمدند تا به 24 نفر از غارنوردان ایرانی که در استان زنجان گردهم آمده بودند، آموزش دهند. این هفته برای آنها پرکار بود. در کنار آن رئیس انجمن اعلام کرد که آب و هوای 500 سال تا یک میلیون سال پیش ایران و روزهای پر بارش و کم بارش آن از طریق اسکن استالاگتیت و استالاگمیت و نمونه برداری از آنها توسط زمین شناسان آکسفورد و با همکاری غارنوردان ایرانی بررسی می شود.

جواد نظام دوست  گفت: قرار است در خرداد ماه امسال تیمی از دانشگاه آکسفورد با همکاری وزارت علوم و انجمن غارنوردان و غارشناسان به ایران و منطقه خراسان رضوی بیاید که بتواند با برداشت نمونه هایی از استالاگتیت و استالاگمیت درون غارهای ایران آب و هوای 500 تا یک میلیون سال پیش را شناسایی کنند و ببینند که چه سالهایی ایران آب و هوای کم بارش و یا پر بارش داشته است.

او همچنین گفت که آب و هوای 500 سال تا یک میلیون سال پیش ایران و روزهای پر بارش و کم بارش آن از طریق اسکن استالاگتیت و استالاگمیت و نمونه برداری از آنها توسط زمین شناسان آکسفورد و با همکاری غارنوردان ایرانی بررسی می شود.

https://www.cafetarikh.com/news/26621/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما