۰
plusresetminus
«تا زمانی که دول اسلامی با یکدیگر متحد نشوند هیچگاه پیروز نخواهند شد. زیرا وقتی دول اسلامی از پشت به اعراب خنجر می‌زنند، چطور می‌توان انتظار داشت اعراب موفق شوند...
اتحاد جهان اسلام رمز شکست اسراییل است
جنگ‌های میان اعراب و اسرائیل در دهه‌های چهل و پنجاه بازتاب زیادی در داخل کشور به دنبال داشت. حساسیت نسبت به این جنگ‌ها به چند موضوع اساسی بازمی‌گشت: نخست مساله‌ی دفاع از یک هویت اسلامی و جهان اسلام و مکانی که از نظر دینی تقدس ویژه‌ای برای مسلمانان داشت و دیگری مخالفت با رژیم پهلوی که بخشی از سیاست‌ خارجی خود را بر همکاری و ارتباط نزدیک با اسرائیل تعریف کرده بود. به همین دلیل و برخی دلایل دیگر مساله‌ی فلسطین در میان مردم و روحانیون از پایگاه ویژه‌ای برخوردار بود. سند زیر بخشی از اظهارات شهید آیت‌الله دکتر سید محمد بهشتی در این زمینه را نشان می‌دهد. وی در سال 1352 گفته بود:
«تا زمانی که دول اسلامی با یکدیگر متحد نشوند هیچگاه پیروز نخواهند شد. زیرا وقتی دول اسلامی از پشت به اعراب خنجر می‌زنند، چطور می‌توان انتظار داشت اعراب موفق شوند. مشارالیه همچنین اظهار داشت، اسرائیل تا زمانی که استعمار آمریکا از ایران و یا ترکیه و اردن و عربستان سعودی خارج نشود، شکست نخواهد خورد»



https://www.cafetarikh.com/news/19682/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما