۰
plusresetminus
در سال‌هایی که بسیاری از بزرگان در شناخت و برخورد عملی با دشمن در تردید بودند امام خمینی(ره) یکی از بزرگ‌ترین عالمان دشمن‌شناس، جریان یهود و بهاییت را افشا نمود
نقش صهیونیسم در پیدایش بهائیت ایران
در سال‌هایی که بسیاری از بزرگان در شناخت و برخورد عملی با دشمن در تردید بودند امام خمینی(ره) یکی از بزرگ‌ترین عالمان دشمن‌شناس، جریان یهود و بهاییت را افشا نمود و به نفوذ خزنده آنان درجوامع اسلامی اشاره می‌فرمایند. ایشان از بهائیان به عنوان یهودیان بهایی و بهائی نماهای یهود یاد می‌کنند و هشدار می‌دهند: «خطر بر اسلام وارد شده است و آن خطر یهود(صهیونیسم) است و حزب یهود (صهیونیسم) که همین حزب بهائیت است، این خطر حالا نزدیک شده است.»

امروز و پس از گذشت سال‌ها از هشدار آن وجود مبارک، بسیاری از محققین و مورخین معتقدند بهائیت، اساساً با حمایت یهودیان صهیونیست حامی تشکیل اسرائیل، در ایران شکل گرفت و اگر عده‌ای از یهودیان پیرو دستورات آژانس یهود بهایی نمی‌شدند و پیروان این فرقه ضاله را در ایران زیاد نمی‌کردند، هیچ فرد شیعه و آگاهی به این مسلک وارد نمی‌شد.

حبیب لوی در تاریخ یهود ایران و خاخام یدیدیا شوفط در خاطرات خود، صراحتاً به این نکته تأکید دارند که عده زیادی از بهائیان ایران، یهودی الاصل هستند. لوی در این خصوص می‌نویسد: «در همین موقع عامل جدیدی در بین مسلمانان ایران پیدا شد که در سرگذشت هزاران نفر از یهودیان همدان و کاشان و بعدها اراک و حتی تهران، تأثیر بسزایی داشت و آن عبارت از دعوی میرزا سید علی محمد باب از اهالی شیراز بود که در سال 1844 آن را اظهار داشت».




گروهی از این یهودیان متصل صهیونیست نخستین پیروان و مبلغان علی محمد باب شدند. نقش آنان در پیدایش و گسترش بابی‌گری تا بدان حد بزرگ است که می‌توان با قطعیت توسعه سریع بابی‌گری را کار آنها دانست. نقش سازمان‌های صهیونیستی در پیدایش و گسترش فرقه‌های مشابه عثمانی و اروپای شرقی و غربی مانند روزنکروسی‌ها (از جمله فرقه‌های سری قرن 17 می‌باشد.) دونم‌‌ها و فرانکیست‌ها و فراماسون‌‌ها مؤید این تحلیل است. البته مسلمانانی نیز به دلایل خاص خود به فرقه ضاله بهائیت پیوستند مانند قره‌العین که کشف حجاب کرده و در ملا عام عریان شد.

از جمله این موارد بابی‌گری فردی به نام میرزا ابراهیم جدید ساکن رشت به سیاه‌کل وارد شد و یا اولین پیروان بابی‌گری در خراسان ملا عبدالخالق یزدی است که 7 سال شیخ احمد احسایی را در منزل خود جای داد. در دوران حکومت پهلوی هم گروهی از ثروتمند‌ترین خاندان‌های یهودی مرتبط با آژانس یهود‌–‌بهایی سراسر ایران در تهران مجتمع شدند و شبکه متنفذ و مقتدری پدید آوردند برخلاف یهودیان طرفدار جریان صهیونیسم بودند خانواده‌های یهودی ایران که با بهائیت مخالف بوده آن را تهدیدی برای شریعت یهود می‌دانستند.


خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و برچیدن این فرقه ضاله در کشور و فرار و مجازات برخی از سران متهم در ایران اکنون این فرقه در ایران سر در گریبان داشته و با کوچکترین فعالیت جاسوسی خود محاکمه و به سزای اعمال خود می‌رسند.

https://www.cafetarikh.com/news/27534/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما