۰
plusresetminus
یک وهابی گرویده به تشیع گفت: آمار بیانگر این است که وهابیان، یکی از معارضین اصلی مکتب تشیع، بیشترین گرویده به مکتب اهل البیت (ع) را داشته اند.
اسطوره سازی دروغین وهابیت
دکتر عصام العماد  بیان داشت: ممکن است مردم در یک مقطع زمانی به دلیل تبلیغات دشمنان اسلام، میان آنان و حقانیت ائمه اطهار (ع) فاصله ایجاد شود، اما این امر همیشه پایدار نخواهد بود.

وی افزود: هرچند در عصر امویان و عباسیان یاد و نام ائمه اطهار (ع) و به ویژه امیرالمومنین علی (ع) به دلیل عناد و دشمنی با ایشان مغفول ماند، اما امروزه شاهد رشد روز افزون آن در سرتاسر جهان هستیم. چنانکه تنها در نجریه 6 میلیون نفر به ویژگی های ممتاز حضرت علی (ع) پی برده و به واسطه آن به تشیع گرویده اند که تعداد بسیاری از آنها وهابیان بوده اند.

دکتر عصام العماد ضمن اشاره به اسطوره سازی دروغین در کشورهای غیر شیعه بیان داشت: متاسفانه امرزوه در مدارس دینی کشورهای غیر شیعه به ویژه در میان وهابیان، اسطوره هایی به عنوان قهرمانان اول اسلام معرفی می شوند که تماما دروغین است.

وی گفت: یکی از این اسطوره ها خالد بن ولید است. به نحوی که وی را یک نیروی نظامی فوق تصور بشری توصیف می نمایند و حتی در این راستا کتاب های بسیاری به نگارش و فیلم های فراوانی تولید شده است.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: این در حالی است که در دوران حیات پیامبر (ص) خالد بن ولید بیشترین مظالم را در حق ایشان به جا آورد. تنها نمونه ای از آن حضور در جنگ بدر و احد بر علیه پیامبر و لشکر اسلام و به شهادت رساندن بهترین یاران پیامبر (ص) بود.

وی با اشاره به گرایش بی مانند مردم جهان به تشیع در چند دهه اخیر به خبرنگار ما گفت: امروزه میلیون ها نفر از کشورهای گوناگون از جمله یمن، مالزی، تایلند، مراکش و سایر نقاط جهان درحال گرویدن به مکتب تشیع می باشند و بیش از پیش با مکتب اهل البیت (ع) آشنا شده اند. علاوه بر این آمار بیانگر این است که وهابیان، یکی از معارضین اصلی مکتب تشیع، بیشترین گرویده به مکتب اهل البیت (ع) را داشته اند.

دکتر عصام العماد گفت: امروزه حتی بسیاری از علمای وهابی به این نتیجه رسیده اند که حضرت علی (ع) بر حق است. چنانکه دو کتاب «امام علی (ع) امام عارفین» و «امام علی (ع) امام متقین»، نشانگر این رویکرد است. از سویی با وجود اینکه علمای وهابی به تحریم این گونه از کتب که در بیان فضایل و مظلومیت حضرت علی (ع) نگارش یافته است، می پردازند، اما همچنان سیل ورود وهابیان به مکتب اهل البیت (ع) بی مانند و باور نکردنی است.

وی افزود: با وجود اینکه تبلیغات شیعه به مراتب کمتر و با امکاناتی اندک صورت می پذیرد، اما افراد گرویده به این مکب حقِ در نوع خود منحصر به فرد است. از این رو باید این را یک امر الهی دانست. چراکه اکنون خواست و مشیت الهی بر این قرار گرفته است تا تشیع مذهب غالب بر سرتاسر جهان شود.

https://www.cafetarikh.com/news/31765/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما