۰
plusresetminus
ماسال دیدنی فراوان دارد. زیبایی و طراوت طبیعت ماسال، آن را به بهشت گیلان موسوم کرده است. ییلاقات و کوهستان‌ها و جنگل‌های سرسبزش بسیار تماشایی است.
تصاویر/ یکی از نوادگان امام موسی کاظم(ع) در دل بهشت ماسال
ماسال دیدنی فراوان دارد. زیبایی و طراوت طبیعت ماسال، آن را به بهشت گیلان موسوم کرده است. ییلاقات و کوهستان‌ها و جنگل‌های سرسبزش بسیار تماشایی است. صنایع دستی و محصولات لبنی آن نیز کم‌نظیر است. برنج و عسلش نیز خوردنی ‌است. پراکندگی آثار باستانی و تاریخی نیز کم‌وبیش در نقاط مختلف آن مشاهده می‌شود.

اما امامزادگان و بقاع و زیارتگاه‌ها و اماکن متبرکه این شهر نیز جایگاه مخصوص به خودش را دارد. در این سفر شما را دعوت می‌کنم به اتفاق هم تا بقعه سید صفی‌الدین میرمحله سفر کنیم. مکانی زیارتی و سیاحتی که کمتر در معرفی آن اقدام شده است و شاید بتوان گفت این اولین تصاویری است که از این بقعه در فضای مجازی قرار می‌گیرد.



بقعه سید صفی‌الدین میر محله ماسال

شخصیت مدفون در این بقعه با نام سید صفی‌الدین، بنا به روایات سینه‌ به سینه و با توجه به آثار مکتوب، از نوادگان امام موسی کاظم علیه‌السلام است.

برای رسیدن به این بقعه باید مسیر شهر ماسال، روستاهای «لُنگ» و «مَرکیه» را طی کنیم و نرسیده به دهستان طاسکوه، به سمت چپ بپیچیم. همان ابتدا بایستی از روی پل بزرگی که بر روی رودخانه خاله‌کایی (رود ماسال) قرار دارد بگذریم. این پل، ورودی ما به روستای «میرمحله ماسال» است. آن سوی پل از میان شالیزارهای معطر حدود یک کیلومتر که ادامه بدهیم به مسجد روستا می‌رسیم و آن سمت خیابان، بقعه سید صفی‌الدین میرمحله قرار دارد. از شهر ماسال تا اینجا کمتر از 6 کیلومتر است.

تصاویری چند از این بقعه را به تماشا می‌نشینیم:


ضریح سبزپوشی که بر مزار سید صفی الدین قرار گرفته است


اسامی علما و شهدای روستای میرمحله بدین‌صورت بر دیوار بقعه، معماری و درج شده است. نام مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین مرحوم حاج سید تقی صفوی میرمحله، امام جمعه فقید ماسال نیز در میان اسامی علما قرار دارد.

 
درختان بومی آزاد با نام تالشی «سق» و گردو با نام تالشی «وُز» در محوطه امامزاده فراوان دیده می‌شود.

https://www.cafetarikh.com/news/35111/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما