برای پی بردن به چهرهی واقعی این فرقهی سیاسی ضاله بهترین منابع، نوشتههای خود بهائیانی است که از ماهیت آن آگاه شده و مسلمان شده و خاطرات خود را بهرشتهی تحریر درآوردهاند؛ خاطرات مبلغان برجسته بهائیت همچون صبحی، آواره و دیگران از آن جمله هستند.
در آخرین روزهای اردیبهشت سال 1334، هنگامی که نیروهای مذهبی پیرزمندانه تصور میکردند بر «بهاییها» که مهمترین معضل مرجعیت، روحانیت و جامعهی مذهبی ایران در آن زمان تلقی میشد، چیره شدهاند، همکاری شاه و دولت در اشغال و قصد تخریب حظیرهالقدس بهاییان در تهران را بهترین فرصت برای نزدیک شدن به حاکمیت قلمداد کردند.
فرقهی بهائیت در دورهی پهلوی با توجه به سرسپردگی آن به بیگانگان نهایت قدرت، ثروت و نفوذ را در اقصینقاط ایران، در عرصههای مختلف به دست آورده بود. ردپای این فرقه را در تاراج میراث فرهنگی و آثار باستانی ایران، ترویج فحشا، منکرات، رباخواری و... میتوان مشاهده کرد. این فرقه اهدافی را برای خود در نظر گرفته بود که در صورت عدم تحقق انقلاب اسلامی، ایران ...
نقش دولت های بیگانه در شکل گیری و قوام فرقه بهائیت و اقدامات و اهداف آن علیه ایران بر کسی پوشیده نیست. این حزب سیاسی با بدعت های زشت بنیان گذاری شد و در دامان بیگانگان پرورش یافت. در دوران حکومت پهلوی جهت انزوای اسلامی شیعی، بهائیت مورد توجه دستگاه حکومت بود و بسیاری از بهائیان به مناصب بالای حکومتی رسیدند و بالطبع در تأمین منافع بیگانگان کوشیدند. ...
فتنه باب و بهاء ازتوطئه های مهمی است که از اواسط دوره قاجاریه با هدف آسیب رساندن به اسلام و خصوصاّ تشیع از سوی کانون های استعماری طراحی شد و در مسیر تداوم حیات سیاه و تباهش همواره درکنار دشمنان اسلام، درصدد ضربه زدن به این دین مبین و از بین بردن خصلتهای ضد استکباری و ظلم ستیز آن بود و دریک کلام هدف طراحان این فتنه، تلاش برای شکستن کیان و اقتدارملی ...
پدیدهی بهائیت و رابطهی بهائیان با یهودیان، از مسائل مهم تحولات تاریخ معاصر ایران است که باید مورد شناسایی علمی قرار گیرد. از سال 1868 م که میرزا حسینعلی نوری (بهاءالله) و همراهانش به بندر «عکا» منتقل شدند، پیوند بهائیان با کانونهای مقتدر یهودی تداوم یافت و مرکز بهائیگری در سرزمین فلسطین به ابزار مهمی برای عملیات بغرنج یهودیان و شرکایشان در دستگاه ...
زمانی که از رانتخواران بهائی و سوءاستفادهها و زدوبندهای آنان در دستگاه محمدرضا پهلوی صحبت میشود، به این نکته باید بسنده کرد که تنها روحانیها یا یزدانیها نبودند که صاحب آن همه ثروت با زدوبند و قتل و غارت شده بودند، بلکه اساساً تمام بهائیان صاحبنفوذ و غارتگر، غاصب و سرمایهدار بودند.
نظام سلطه زیر نقاب شرق شناسی، سربازان صلیبی و شوالیه های نقاب دار خود مانند فان فلوتن ، گلدزیهریهودی ، ولهوسن، پروکیلمن و دونالدسن را به نام مشتشرق وارد کشورهای اسلامی کرد تا شاید از طریق عملیات شبهه سازی اذهان افراد غیر متخصص و غیر آشنای با مبانی دقیق اسلامی را مشوب کند و از طریق آنان در پیکره جامعه اسلامی، رخنه ایجاد کند.
آنها راه تفرقه را پیش نگرفتند مگر بعد از آن که اتمام حجت بر آنان شد و علم و آگاهی کافی به آنها رسید و این تفرقه جویی بخاطر حب دنیا و ریاست و ظلم و حسد و عداوت بود. آری دنیا پرستان ستمگر و حسودان کینه توز، در برابر آیین یکپارچه انبیا قیام کردند و هر گروهی را به راهی پراکنده نمودند، تا پایههای ریاست خود را تقویت کنند و منافع دنیای خویش را تأمین کنند ...
بهائیان ایران تنها با برخی از مقامات سیاسی وابسته به حکومت هند بریتانیا رابطه نداشتند، بلکه آنان تلاش میکردند با مقامات سیاسی بریتانیا نیز روابط خوبی داشته باشند. به عنوان نمونه، در تابستان سال 1903 م/ 1281 ق وقتی «هاردینگ» برای ملاقات «کرزن» نایبالسلطنهی هند به خلیج فارس رفت، با تعدادی از بهائیها ملاقات کرد.
نوربخش مىگوید مرا همان کس وکیل کرده که ترا وکیل کرده و شما به اعلیحضرت توهین کرده اید و بنابراین تا مراجعت اعلیحضرت من در مجلس حاضر نمیىشوم و به محض ورود معظم له جریان را به عرض خواهم رساند و هنوز هم به این نظر باقى است.
جام شراب
مراتب زیر درباره سال نو جهت اطلاع به عرض مىرسد: 1ـ از طرف دوستان یک سبد گل و یک چراغ رومیزى بزرگ و سه اسباب بازى جهت فرزندان نمایندگى و کارت تبریک از طرف رئیس سرویس و کلیه رؤساى ادارات مربوطه سرویس واصل گردید. 2ـ وزارت امور خارجه زیتون1 یک سبد زیبا محتوى 10 بطرى از مشروبهاى مختلف ساخت کشور ارسال نمود. 3ـ تعدادى از ایرانیان گل و ...
طبق گزارشات رسیده از شهربانى و مأمورین این سازمان نامبرده بالا در مساجد و رفتن به منبر ضمن بیاناتى اظهار داشته که شاهنشاه یک فرد عادى است و نباید بیش از حد به او احترام گذاشت ....
ما مخالف این آزادى هستیم!
تاریخ : ۴۲/11/۸
دیشب از ساعت 7 الى ۱۰/۵شب در تکیه قلیانفروشها واقع در بخش 4 کوچه مقصودبیک (کوچه چهارسوق مقصود) حضور پیدا کردم ابتدا امامى قهوهرخى منبر رفت بعد آقاى مظاهرى (دو برادر هستند که در اصفهان اهل منبر مىباشند به نام مظاهرى منظور ما از واعظ مذکور آن واعظ معروف مىباشد که موقع ...