۱
plusresetminus
نواب چندین جلسه با کسروی مباحثه و مجادله کرد. سرانجام پس از جلسات و مباحثات متعدد، سید مجتبی نواب صفوی به این نتیجه می‌رسد که تنها راه مبارزه با کسروی از میان برداشتن اوست.
وقتی نواب مجبور به حذف فیزیکی کسروی شد!؟

نواب صفوی و کسروی پیش از ترور او بارها با یکدیگر بر سر ماسائل اعتقادی به مجادله و بحث پرداختند. اما کسروی ظاهرا تمایل چندانی به ادامه مباحث نداشت. او در مواردی نیز به تهدید متوسل شد. در نهایت رفتار ضدونقیض کسروی باعث شد تا نواب راه خلاص شدن از افکار التقاطی کسروی را حذف فیزیکی او بداند:

«نواب چندین جلسه با کسروی مباحثه و مجادله کرد. در یکی از جلسات، پس از شروع بحث، با هم جدال حرفی پیدا کرده و در بعضی از حاضران، تشکیک اعتقادی پدید می‌آید، تا جایی که یکی از حاضران شرح مذاکرات و مباحثات را به عنوان کسروی طرح می‌کند و با تهدید جواب می‌دهد و در روزنامه دنیای اسلام منتشر می‌کند.  به ما خبر رسیده بود که او عصرهای چهارشنبه هر هفته اقدام به سوزاندن کتب ادعیه می‌کند. این رفتارش، بنیان اعتقادی مردم را نسبت به دین تضعیف می‌کرد. سرانجام پس از جلسات و مباحثات متعدد، سید مجتبی نواب صفوی به این نتیجه می‌رسد که تنها راه مبارزه با کسروی از میان برداشتن اوست. خود نواب از کتاب‌های کسروی به این نتیجه می‌رسد که او مهدور الدم است. نواب می‌گفت برای من هیچ شک و تردیدی وجود ندارد تا اقدامی که بعدا می‌خواهم انجام دهم، شک و شبهه نداشته باشم. او می‌گفت برایم روشن شد که کسروی برای انگیزه‌های خاصی این مطالب را  دنبال می‌کند و قابل اصلاح هم نیست. هرچه نصیحت کردم او دنبال حرف‌های خود بود، از این رو بود که چنین تصمیمی گرفتم.»


منبع: سید مجتبی مجتهدی پهلوان، خاطرات آیت‌الله دکتر سیدمرتضی مستجاب الدعواتی (مشهور به مستجابی)، اصفهان، سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان ، 1396، صص 101- 102
https://www.cafetarikh.com/news/49826/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما