۰
plusresetminus
خاندان پهلوی خود را صاحب مملکت می‌دانستند و به راحتی اموال عمومی را میان خود و یا طرفداران خود تقسیم می‌کردند...
بذل و بخشش‌های بی‌سر و ته

خاندان پهلوی خود را صاحب مملکت می‌دانستند و به راحتی اموال عمومی را میان خود و یا طرفداران خود تقسیم می‌کردند. این امر بدون دریافت هر گونه وجه صورت می‌گرفت و تنها بر اساس خواست و تمایلات شخصی خاندان پهلوی قرار داشت:
 
«تهران، باغ سپهسالار کوچه توسلی پلاک ۶۶
تاریخ اول تیرماه ۱۳۵۱ شماره ۵۸۰
شرکت الکتروزر با مسئولیت محدود شماره ثبت ۱۱۳۱۴
متعاقب بازدیدی که والاحضرت شاهپور غلامرضا پهلوی از شرکت الکترو زر واقع در تهران خیابان باغ سپهسالار کوچه توسلی پلاک ۶۶ ثبت شده به شماره ۱۱۳۱۴ فرمودند:
به منظور حق شناسی از توجه خاصی که از طرف معظم له نسبت به توسعه این واحد صنعتی به عمل آمد از طرف بهرام پلونده مدیر عامل شرکت از والاحضرت تقاضا گردید که با قبول ده درصد از سود خالص سالیانه شرکت به نحو غیر قابل انتقال و طبق بيلان رسمی شرکت از این تاریخ تا مدت ده سال نسبت به پیشرفت فعالیت این واحد صنعتی بذل عنایت فرموده و در قبال مشکلاتی که ممکن است برخلاف قوانین برای شرکت ایجاد نمایند در حدود قانون شرکت را مورد حمایت قرار دهند. بعد از پایان مدت این موافقت نامه با توافق طرفین تمدید خواهد شد. این موافقت نامه در دو نسخه تنظیم شده است.
امضا والاحضرت شاهپور غلامرضا پهلوی
امضاء بهرام پلونده مهر شرکت الکترو زر با مسئولیت محدود
| ۱۲۶ - ۲-۶۱


منبع: جلال اندرمانی‌زاده و مختار حدیدی، پهلوی‌ها، خاندان پهلوی به روایت اسناد، فرزندان رضاشاه، جلد دوم، تهران، موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، 1374، صص 78- 79
https://www.cafetarikh.com/news/49846/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما