بطوريكه شاردن مينويسد اين نقاشىها با دست يك تاجر ارمنى آوديس نام كه مدتها در ايتاليا اقامت داشته و در فن نقاشى ماهر بوده صورت گرفته است و موجب افزايش كينه مسلمانان نسبت بارمنيان شده است زيرا كه نمايش صورت آدم در مذهب اسلام ممنوع است.
كليساى بزرك جلفا بناى آراسته و قشنگى است كه در زمان شاه عباس بزرك يعنى در موقع ورود اين كلنى باصفهان ساخته شده است.سقف عبادتگاه با طلا در زمينۀ آبىرنك تزيين يافته و تقريبا 20 متر از سطح زمين ارتفاع دارد،مشاهده اين نمازخانه خالى از تأثير نيست و يكى از بهترين نمونههاى ابنيه مذهبى اروپائى است كه در مركز ايران ديده ميشود.محوطه داخلى آن بشكل مستطيل و بدو قسمت مربع تقسيم شده است.قسمت اول بمنزله رواق و قسمت دوم نمازخانه است كه در زير گنبد واقع شده و در انتهاى آن صفۀ مدورى ديده ميشود. هزارۀ ديوارها با كاشيهاى زمينه آبى پوشيده شده است كه در روى آنها برك خرما و گلها را با رنگهاى گوناگون نمايش دادهاند. در بالاى اين هزاره در تمام ديوارها تا جائيكه سقف گنبد شروع ميشود نقاشيهاى مطلوبى در زمينۀ طلائىرنك ديده ميشود كه تماشاى آنها خالى از تأثير نيست. بطوريكه شاردن مينويسد اين نقاشىها با دست يك تاجر ارمنى آوديس نام كه مدتها در ايتاليا اقامت داشته و در فن نقاشى ماهر بوده صورت گرفته است و موجب افزايش كينه مسلمانان نسبت بارمنيان شده است زيرا كه نمايش صورت آدم در مذهب اسلام ممنوع است. بيشتر اين تزيينات مربوط به وقايع مذهبى است و صحنههاى حزنانگيز شهادت اشخاص مقدس را نمايش ميدهد.نقاش زبردست چنان جزئيات اين وقايع را بادقت مجسم نموده كه در بيننده خالى از تأثير نيست. در بالاى در ورودى و در طرفين آن تابلوهاى بزرگيست كه وقايع قيامت و انواع زجرها و شكنجههائى كه گناهكاران محكوم بايد تحمل نمايند در آن مجسم شده است. در انتهاى محوطۀ دوم صحنۀ عبادتگاه است كه با كاشيهاى نفيس درخشانى تزيين يافته و يك فرش بسيار ممتاز گرانبها هم در روى ميز مقدس افتاده است و بطور كلى همآهنگى كاملى در اين بنا موجود است.